zondag 19 juni 2011

ding 21 Zoek- en vindfuncties

Ingelogd als "23-dinger" heb ik een Molleboon-lijstje gemaakt in Worldcat, waarop 2 van mijn eigen boeken staan. Jammer genoeg kon ik via Worldcat niet zoeken naar de juiste boekomslag, als illustratie. Dat kan wel m.b.v. librarything en is een erg leuk extra-tje van die open source toepassing. Worldcat is handig als ik in het buitenland ben en wil weten of een bepaald boek/film/etc. te vinden is in de plaatselijke bibliotheek. In deze wereldwijde catalogus kun je media zoeken op taal / jaar van uitgifte / e-book of grote letter boek of paperback etc. Ik vind de opmaak van Worldcat trouwens ronduit saai.

1 opmerking:

  1. Hoi Molleboon

    Worldcat en Library Thing zijn wel twee heel verschillende dingen.
    LibraryThing is een website voor het catalogiseren van boeken en een sociaal netwerk voor boekenliefhebbers.
    Worldcat is 's werelds grootste bibliohteekcatalogus. Echter niet geschikt voor
    gebruikers van de openbare bibliotheek.

    Wat vind je trouwens van onze aquabrowser en de functie My Discoveries?

    Groet Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen