maandag 13 juni 2011

Ik zit (af en toe) op sociale netwerksites dus ik besta

Voordat ik aan de cursus 23-dingen begon had ik al kennis gemaakt met schoolbank, youtube, hyves, bibliotheek 2.0, een HRMnetwerk, Flickr, en blogs van vrienden. Meestal werd ik door anderen geattendeerd op die sociale netwerken, waarna ik een account aanmaakte, of ik werd er digitaal voor uitgenodigd waarna ik accepteerde. Al die sites vragen om aandacht, en dus tijd. En naarmate ik ouder word, is mijn tijd kostbaarder. "Vroeger" was de TV de tijdopvreter, nu is het internet zo'n sluipende minutenwegtikker. En dat gaat ten koste van: honderden foto's inplakken in echte fotoboeken, de hond en mezelf opvoeden, in de tuin werken, boeken lezen etc Mijn bijdragen aan de sociale netwerken waar ik lid van ben, weerspiegelen de gemaakte keuzes: het echte leven gaat meestal voor.

1 opmerking:

  1. Hoi Molleboon

    Ik heb een aardig stukje over het begrip tijd op internet gelezen. Hier een fragment:

    Een bijkomende factor is de leeftijd. Hoe ouder we worden, hoe trager onze informatieverwerking gaat. Daar kunnen we niet onderuit. Ook daardoor lijkt de tijd sneller vooruit te gaan tegenover wanneer we jonger waren.

    Ik vrees dat daar op zich weinig aan te doen is. De enige manier om de tijd naar je gevoel langzaam te laten voortschrijden is zo weinig mogelijk informatie verwerken, dus niets doen. Maar ik denk dat dit geen goed alternatief is.
    Tot zover de hoogleraar Eric Soetens.

    Dat "zo weinig mogelijk informatie verwerken" staat wel llijnrecht tegenover deze mooie 23dingen cursus!

    De honderden foto's kun je ook gewoon in een schoenendoos meenemen naar het bejaardenhuis.

    Wel blijven tuinieren en lezen natuurlijk!

    Groet Yntskje

    BeantwoordenVerwijderen